2014-07-30

What I miss the most

Det jeg savner allermest ved at skrive, er følelsen af at blive så opslugt af historien, at karakterne kommer til live og overtager handlingen. Det var den følelse jeg oplevede under tilblivelsen af min mini-roman "Johannes Karagas", som jeg skrev på i slutningen af folkeskolen og færdiggjorde indenfor mit første år af gymnasiet. Til dags dato er det der mine absolut yndlingskarakterer befinder sig. Jeg har i flere år - on og off - tænkt på at skrive en fortsættelse eller blot en helt ny begyndelse, hvori jeg genbruger i hvert fald hovedpersonen og dennes følgesvend.

Ideen om at skrive en roman føles dog uoverskuelig - tonsvis af ideer er strøget igennem mit hoved - om både mulige handlinger til Johannes Karagas - eller i hvert fald de små detaljer og andre helt anderledes historier. Min hjerne kan ikke samle sig om en ide længe nok af gangen. Har flere projekter i hovedet også nogle ikke-fiktions bøger. Hvad der bliver til virkelighed har jeg lige nu ikke rigtig nogen anelse om, men der må jo være en grund til at jeg falder tilbage til Johannes Karagas? Arrh - hader kreative pinsler!

Link(åbner til siden Fyldepennen.dk) til de 10 episoder (kapitler om man vil): Johannes Karagas

//beside from my boyfriend who is vacationing far away on a 5 star hotel with free bar, pool and what not... is the speciel feeling I can get, when I am writing a story. It has been a long time since that feeling, so it is no wonder I miss it - deeply. When it happens it feels like the story takes on it's own life - and they (the characters) make the decisions, not me.

The last time I felt like that - well in proces of writing a story - was with my shorter novel "Johannes Karagas". About a young dude finding him self. Pretty classic. I really felt for that guy and his nerdy friend. They became good friends and even though I don't really talk to them anymore (in my head- sort of) I still think of them - from time to time. I don't think I am done with those characters yet.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...