2014-08-12

Before I paint


Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ingen ide har om, hvad der går igennem dit hoved af tanker vedrørende det at male. Dog kunne jeg forestille mig, at en tanke kunne være, hvordan man mon forebereder sig til at male. Altså hvad skal der til, før at man maler... eller at jeg maler. Alle malere har jo deres egen måde at arbejde på, kan ikke underligt nok kun tage udgangspunkt i min egen.

Før jeg maler skal flere ting stå klart. Der skal vand i glasset til penslerne, akrylmalingen skal frem (bruger lige nu små tuber, man kan få i et sæt fra Søstrene Grene), penslerne skal ligge lige ved siden af malingen og lærredet. Bruger en blomsterlignende plastik ting til malingen - på den måde kan jeg fordele de farver jeg vil og blande dem. Har også en i træ (klassikeren), men den bruger jeg ikke rigtig mere.

Med disse ting klar mangler jeg kun få ting. En form for drikkevare (hvilket jeg må indrømme stort set altid har været en form for alkohol - det trigger åbenbart det kreative gen i mig - til gengæld har jeg kun malet 5 malerier, så værre er det heller ikke), passende baggrundsstøj (gerne musik, især når jeg har drukket - musik er dog altid godt og inspirerende) og til sidst men ikke mindst skal jeg udvælge farverne. Indimellem tager jeg udgangspunkt i dem alle sammen (jeg har) og ellers udvælger jeg dem efter de farver, der tiltaler mig mest - ofte grønne og blå farver. Rødlige farver har også fået et tag i mig. Med disse ting på plads er jeg klar til at male. I hvert fald ligger muligheden der, om inspirationen er i nærheden er så en anden sag.

//I will admit that I know absolutely nothing about your thoughts about painting. Though I can imagine you might wonder about, how I prepare to paint. Well, before I paint a lot of things has to get ready. I need water in the glass to the used brushes, the acrylic paint (I use small tubes at the moment), the brushes has to lay beside the colors and the canvas. I use a flowershaped thing to the paint - so I can spread the colors and mix them. I also have the classic tree one, but I don't use it much.

With these things I only need a few things. A type of beverage (it has often been an alcoholic one, it seems to trigger the painter in me - but then again I have only painted 5 paintings) and some soothing sound in the background like music. At last I need to choose the colors. Sometimes I take them all (well them I have) and other times I go with a more selected choice like green and blue - colors I love - and these days red is a very loved color by me. Now I am ready to paint, hopefully is the inspiration not far away.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...