2014-08-24

Empty canvas

At betragte et tomt lærred er som at glo lige ind i hjernen, uden aktivitet og tanker. Et tomt ugenkendeligt hylster - hvornår har man ikke lige en tanke? En tanke der fiser forvirret rundt - ofte flere af dem, der render frem og tilbage, frem og tilbage. Jeg ser på det tomme lærred, som før, og tankerne begynder hurtigt at tage form: 
-Skal jeg bruge den lille eller store pensel?
-Skal jeg bruge grønne og blå farver, eller skal jeg nøjes med de røde og lilla farver?
-Skal jeg gøre farverne lysere med hvid eller mørkere med sort?
-Skal jeg undlade sort?
-Skal jeg lave et hjerte?
-Skal jeg drikke vodkajuice eller rødvin?
-Vent, hvad har jeg overhovedet i huset?
-Jeg skal huske vand i glasset!
-Hvordan kan jeg lokke Arthur væk fra det, så han ikke får farvet sin hale eller gulvet?
-Skal jeg høre musik eller se tv?
-Er der overhovedet noget i tv?
-Hvilken musik vil jeg høre?
-Skal jeg være sørgmodig med Celine Dion eller gå amok med Spice Girls?
-Hvor jeg skal starte med at male?
-Hvad skal jeg male?
-Lilla eller sort, lilla eller sort?? 
Det er tanker, der har cirkuleret rundt deroppe, før, under og efter udarbejdelsen af et maleri.

//Many thoughts go through my head when I am painting.
-Should I use the small or the big brush?
-Should I go with green and blue, or stick with the red and the purple?
-Should the colors be lighter og darker?
-Should I not use black?
-Should I paint a heart?
-Should I drink wine or vodka juice?
-Wait, what do I even have?
-Remember the water!
-How can I be sure that Arthur won't ruin the whole thing by getting paint on his tail or the floor?
-Should I watch tv or listen to music?
-Where should I begin painting?
-What should I paint?
-Purple or black, purple or black??

2 kommentarer:

  1. I loved reading this. It really made me smile. What I'd like to know is - when you said don't forget the water - was that to go with the wine or vodka. X

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad to hear it :) Haha, right, ehm, actually I just meant water to my brushes :)

      Slet

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...