2014-08-14

Helper of the week #2

Her får du lige min top 10 af musiknumre jeg hører i øjeblikket. Musik er en ret stor del af mit liv, da jeg ofte bruger det under mine forskellige kreative processer - både at male og at skrive, og til alle de andre ting som at tage en opvask eller vaske gulvet - musik gør altså bare ting nemmere. Derfor har musik også fået æren som ugens hjælper.

//This is my top 10 of songs I like to hear in the moment. Music is a pretty big part of my life, because I often use it during my creative processes - both painting and writing - and it works wonderfully with other more boring tasks like doing the dishes and washing the floor. Music makes everything better and easier. That is also why music is this weeks helper.

Sometimes all you need is music.


1. Fordi den får mig til at vrikke med tæerne imens jeg skriver dette. Har for resten ikke set filmen.
//Because it makes me wiggle my toes while writing this. By the way I haven't seen the movie.


2. Fordi den får mig til at føle mig en del af en ældre film, og jeg kan godt lidt relatere til hele "Give me a shot at the night"-ting.
//Because it makes me feel like a part of an old 80's movie and I can kind of relate to the whole "Give me a shot at the night"-thing.


3. Fordi den bare fænger og får mig til at føle mig opløftet på lad-os-alle-danse-med-armene-op-over hovedet-måden.
//Because it captures me and makes me feel uplifted.


4. Lidt trist, men jeg får stadig lyst til at skråle med på den inderlige måde. Sød sang.
//A bit sad, but it still makes me feel like singing a long in a heartfelt way. Sweet song.


5. Fordi den giver mig lyst til den største drink på menukortet og til at give den gas med pigerne på dansegulvet.
//Because it makes me feel like drinking a huge cocktail and dancing with my girlfriends.


6. Fordi den får mig til at føle på samme måde som den tidligere sang. De hører bare sammen.
//Because it makes me feel like the song before. Both songs sort of belongs together.


7. Den er gammel og fed - kan ikke lade være med at synge med.
//It's old and it's great - can't stop singing.


8. Lidt i samme dur som sangen før. De ældre sange har altså noget de nye ikke har.
//Sort of the same as the song before. The older songs just have something the new ones don't.


9. Har siden jeg var ung teenager været fan af Celine Dion. Har lyttet til hende meget i perioder, og denne her er en af mine yndlings med hende. Fantastisk stemme.
//Since I was a young teenager I've been a fan of hers. This song is one of my favourites with her.


10. Fordi det er en glad sang, hvilket virkelig skinner igennem. Det at den er lidt gammel, får mig til at tænke tilbage på de trygge rammer i 90'erne.
//Because it is a happy song, which shines through. The smell of the 90's makes me think back at my secure and happy childhood.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...