2014-08-21

Helper of the week #3

Dennes uge hjælper har hverken været vodkajuice med lækre isterninger, søde lille Arthur, rødvin eller liflige kærtegn fra min kæreste - næ nej, det har været noget ganske uventet! Næsten ildevarslende. Tjoeh. Uden ilden måske. Jeg har læst en bog! Det er sjældent det sker - går ofte igang med en bog, men kommer sjældent så langt, på trods af at jeg sagtens kan blive grebet af den. Den følelse glemmer jeg hurtigt i hverdagens forkvaklede lys.

Bogen fik mig til at grine, tvivle, lokkede et par tårer frem, fremkaldte et mindre grineanfald, fik mig til at udbryde "Ej... helt ærligt, det er altså liiige på grænsen det der" og til sidst hulkede jeg som en 6-årig pige. Måske endda flere gange, kun en smule i toget (hulkede inderligt indvendigt), hulkede også af grin udvendigt i toget. En smule afdæmpet - har ikke lyst til at genopleve den dag, hvor jeg skræmte en fyr med en rygsæk, da jeg flækkede af grin bag ved ham. Lyttede bare til et radioprogram, det kan så åbenbart være farligt.

Nå, du vil sikkert gerne vide, hvad det er for en bog jeg har læst. Det er Er der nogen? af Marian Keyes, som det burde fremgå af billedet. Og nej, dette er hverken en boganmeldelse eller en salgsannonce. Tror heller ikke hun har brug for den form for hjælp til at sælge sine bøger. Der er noget med de der irske forfatterinder. Føler lidt at jeg er født det forkerte sted. Og dog Paris, ville også være et fedt sted at være kunstner. Masser af god mad (minus snegle, frølår og andelever - stakkels ænder) og vin. Hr. kæreste har lovet vi en dag skal der til (det var vist hans eget forslag), og næste år skal vi forhåbentlig til Toscana - er blevet forblindet af solsikker, rødvin og "Et hus i Toscana".

Fru/frøken Marian har givet mig blod på tanden. Til at læse videre, ikke at rejse (det klarer jeg vist fint selv). Har en del bøger på hylden, der trænger til et par kærlige øjne og kyndige hænder. Det ville være interessant at vide, om du mon har de samme irske læse tendenser.

//This week's helper has not been either vodka juice, cute little Athur, red wine or my sweet boyfriend - no it has been very unexpected. I have read a book! It happens rarely. This book made me laugh, doubt, made me tear up a bit, made me laugh harder like in LOL-terms just in real life, made me say "Yikes..." and totally made me tear up like a 6-year old girl. Tried to keep it inside when I was in public.

Well, you probably want to know which book it is. It's a Marian Keyes book Anybody out there? There is something about those Irish writers. I feel I'm born in the wrong country, but then again... Paris could be a great place to be an artist. Great cuisine (accept from the frogs, snails and levers of poor ducks) and wine!

Marian has given me the joy of reading back - thanks for that - now I can finally get to the dusty books on the shelf. It would be interesting to know, if you also like books by these Irish writers.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...