2014-08-09

Helper of the week

Hmm... drink in moderations?!
Med fare for at lyde som en afdanket alkoholiker har ugens hjælper været en spritholdig drink. Nemlig en lækker vodkajuice med isterninger. Jeg vælger at give en film, jeg så i sidste weekend skylden: What's your number med tynde smukke Anna Faris, der bæller rødvin som andre bæller vand i sin jagt på en mand i sit eks-katalog, der er blevet moden (og lækker) med opgaven. Jovist er det en Hollywood film og jovist er den hylende grinagtig - kunne se den lige nu, hvis jeg ellers havde den på dvd eller den bare poppede op på tvskærmen.

Fik den største lyst til rødvin på trods af sikkert 10 cm højde forskel og 5 tøjstørrelser mig og hende er fra hinanden - og med det svimlende antal af kalorier i sådan et glas (eller flaske jeg sikkert ville komme til at drikke) ville jeg sikkert tage 2 kg på, hvor Faris sikkert ville tabe sig - men så er der jo også lige det, at film er fiktion, så det giver vel lidt sig selv. Det pisser mig dog stadig af, at (visse) tynde mennesker kan drikke så meget rødvin - uden tegn på noget som helst. Fiktion eller ej. Der er livet ikke særligt retfærdigt.

Nu havde jeg så ikke noget rødvin så endte med det næstbedste: vodka og juice, som jeg heldigvis kunne blande. Har endelig fået smag for det efter i flere år at have taget lang afstand fra det pga. uheldig oplevelse en nytårsaften, hvor jeg blev megastiv (første gang jeg drak - meget). Glemmer aldrig da jeg sent om aftenen besluttede at løbe udenfor i frysegrader med sne på fortorvet uden hverken sko eller jakke. Jeg var fast besluttet på at løbe flere gange rundt om den nærliggende legeplads. Flot Ditte, flot. For at vende tilbage til min lille hjælper har den næsten (i begrænsede mængder altså) båret mig igennem ugen med alt for lange transporttider og køkkenarbejde, der altid har afskrækket mig. I det mindste fik jeg ikke skåret mig, hvilket er lidt uvant for mig. Må sige at jeg forstår folk som Gordon Ramsey nu. Køkkener er stressende!

Har heldigvis haft tid til at tænke over bloggens fremtid, og hvad der skal til at ske fremover. Planen fra næste uge er, at jeg vil få fremstillet 7 blogindlæg om ugen, hvor lidt over halvdelen er kreative indlæg (2 indlæg til maleri og 2 indlæg til skriveriet) og resten er mere ikke kreative personlige indlæg (1 indlæg til min søde mis Arthur, 1 indlæg til ugens hjælper - og nej det behøver ikke at være alkoholiske drikke og sidst men ikke mindst 1 indlæg der står frit).

Vil slutte af med noget positivt - det er lørdag, og ligemeget om du skal ud og feste eller bliver inde og hygger som mig, så er en god sang aldrig af vejen. Især med det her åndssvage vejr!

       

//With the danger of sounding like an alkoholic has this helper of the week been an alcoholic drink: vodka and juice with icecubes. I’m blaming the movie What’s your number with the skinny and beautiful Anna Faris, who drinks redwine like others drink water, while she is chasing the man of her dreams (choosing one from the past who now is both better looking and more mature).

Sure it’s a typical Hollywood movie and it’s hilarious – I would watch it right now if I could. The movie gave me the biggest desire to drink some redwine – even though I would gain more weight then she would, also encountering the fact that a movie is fictional. Maybe also because I wouldn’t be able to drink just the one glass – it is more likely that I would drink the whole bottle (not on a workday of course). I still don’t think it’s fair when skinny people can drink so much without a single pound on their body. Life is not fair – you don’t say.

Lacking of redwine I took the next best (available) thing vodka and juice that luckily can be mixed. I can finally drink it again after years of abstinence. Well, there was this one New Year’s eve – years ago – I got hammered drinking vodka and juice – it was my first time getting drunk. I got in to my head that I just HAD to go outside in freezing temperatures with snow on the sidewalk without shooes or a jacket – running around the nearest playground. Great opportunity for a work out… or not. To get back to my helper: It helped me through a week of long hours of travel time and being stuck in a kitchen, which I am not the best at. I suddenly understand people like Gordon Ramsey.

I have decided to change the blog a bit – maybe you can see a difference in the design – especially the toplogo – the only thing I can take some credit for. Beside from the new design I have decided to post 7 times a week: 4 post about my painting and writing and 1 post about my cat Arthur, 1 about my helper of the week (it can be other things than alcoholic beverages) and finally 1 I have chosen to be open.

On a final note I will leave you with one a my favorite songs in the moment, because it is Saturday – and this song is good for both going out or staying in – like myself.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...