2014-08-18

My first love

Nu har jeg igennem mit liv - og især de senere år skrevet ret mange selvbiografiske tekster, langt de fleste er landet et sted på min bærbar, og kun en enkelt har jeg udgivet via Fyldepennen, da det var den eneste tekst, der var tilpas distanceret fra mig selv, at jeg ville kunne tåle at andre ville kunne læse og dermed kritisere den. På den måde er der heller ikke nogen i min fortid eller nutid, der kan føle sig trådt over tæerne - hvilket jeg lidt ser som en bonus.

Jeg har over rigtig mange gange prøvet at skrive en decideret selvbiografi ment til udgivelse til den danske befolkning (i hvert fald som e-bog). Dette har jeg dog opgivet mange gange - da det har været svært at finde ud af, hvad jeg egentlig ville fortælle, og hvordan - og hvor meget har jeg lige lyst til at give af mig selv?

Det startede især i år 2012, hvor jeg droppede ud af min daværende uddannelse pga. manglende motivation (det at jeg dumpede en eksamen gjorde det bestemt ikke nemmere) og en halvt diagnosticeret depression, jeg dog ivrigt bekæmpede - nemlig ved at fjerne mig fra det der tyngede allermest i mit liv: at være igang med en uddannelse, der ikke længere gav mening eller kunne give mig nogen som helst glæde, andet end følelsen af at føle mig utilstrækkelig, håbløs og gav mig lysten til at forsvinde helt ind i mig selv - eller drikke det hele væk. Ingen af tingene særligt langtidsholdbare løsninger.

Jeg fandt heldigvis modet til at komme ud af det, selv om alle var imod det. Den eneste der rigtig støttede mig var min bedsteveninde. Det er sgu svært at gå imod strømmen, når den er så stærk, men i dag er jeg meget taknemmelig. Taknemmelig over at lægen kunne se, at der var noget galt (på trods af at jeg umuligt kunne være så deprimeret som testen jeg udfyldte viste), og taknemmelig over at mine forældre henviste mig til en psykoterapeut (med forstand på hypnose), der endte ud med at være det der triggede hele processen - selv om mine forældre bare havde tænkt, at det skulle hjælpe mig til at blive klar til re-eksamen.

Der blev de så klogere. Og det gjorde jeg også. Jeg fandt frem til min rigtige passion - det der netop kunne give mig glæde og mening: at skrive. Efterfølgende er det at male kommet til. Det kan godt være at jeg ikke kan leve af det, men det er som bekendt heller ikke det, der skal drive værket. Lysten derimod er i top og med min nye uddannelse er der bedre tid og overskud til den. Indtil videre er det alt, hvad jeg har brug for.

Teksten jeg har linket til omhandler min første kærlighed - der går i god tråd til dette indlæg (vil ikke afsløre for meget). Læs her: Min første kærlighed

//This post is not easy to translate, but it's about my journey as a person to become the one, that I am today. Well, sort of. I have written lots of self-biographical text, most of the them has not been shown to anyone but the one text that is not to personal. Only in danish, sorry, unless you can find somehow to translate it to your own language.
I have changed my life so the important things like my writing and painting has more space, and I've cut out the things that brought me down like my previous education which interfered with my true self - and made me a hollow person.
I did get some help with it, and the rest I did my self - with pretty much everyone aganist me except my best friend, who was truly there for me. I have no regrets today, other than I sort of wish I knew earlier, but rather knowing now than never.
I hope you are true to yourself; do things that makes your happy and don't wait around for things to get better - you are the one to change it, and don't be afraid to seek help.
Only you can live your life <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...